TIPS PEMAKANAN PEMBAKAR LEMAK DAN KELANGSINGAN.

TIPS PEMAKANAN PEMBAKAR LEMAK DAN KELANGSINGAN.
Petua, Tips Langsing
Google Image
Pemakanan juga merupakan salah satu cara untuk membakar lemak dan untuk melangsingkan bentuk badan anda. Bersenam adalah faktor utama untuk membakar lemak tetapi kebanyakan dari kita agak sukar untuk mendisiplinkan untuk bersenam.

Hari ini kita akan berkongsi tips-tips makanan pembakar lemak dan cara untuk melangsingkan badan.

Beras PerangBeras perang mempunyai kandungan chromium yang tinggi, iaitu sejenis mineral yang dapat membantu melancarkan tahap gula dalam darah.

Meminum Teh Hijau
Cuba anda mengamalkan meminum teh hijau setiap petang untuk rasa segar semula. Teh hijau dapat meningkatkan hormon thyroxine dan metabolisme meningkat dalam beberapa jam selepas itu.
 
SardinIkan sardin ini bukan saja mengandungi tahap merkuri yang sedikit tetapi juga kaya dengan asid lemak. Ikan sardin juga mengandungi omega-3 serta vitamin B dan juga kandungan cholane.

SalmonIkan salmon kaya dengan  omega-3 dan asid lemak omega-6 yang membantu mengimbangi pengambilannya dalam tubuh. Kedua zat ini cukup untuk anda berasa kenyang dan tidak mahu makan lebih dari hidangan ini kerana ia mengurangkan peningkatan insulin dan bekalan lemak dalam badan.

Kacang Walnat
Kacang ini kaya dengan asid lemak omega-3 yang menggalakkan pembakaran lemak dan berupaya membakar lebih kalori dalam sehari.






Diharap dengan tips-tips di atas dapat membantu anda semua membakar lemak dan melangsingkan badan anda dengan berkesan. InshaAllah jika diamalkan segala usaha anda akan berhasil.