PETUA TRADISIONAL KILATKAN LANTAI JUBIN

PETUA TRADISIONAL KILATKAN LANTAI JUBIN.
Petua, Kilatkan lantai jubin

Assalamualaikum semua. Lantai jubin yang kilat memerlukan penjagaan yang rapi dan teliti. Banyak jenis bahan-bahan kimia di pasaran yang boleh mengilatkan lantai jubin ini.

Tetapi jika menggunakan bahan-bahan kimia ini utk kilatkan lantai jubin anda mungkin akan membahayakan lebih-lebih keluarga yang mempunyai anak kecil yang masih merangkak atau meniarap.

Lantai jubin ini apabila lama kelamaan akan menjadi pudar dan kurang berkilat. Petua tradisional ingin berkongsi dengan anda semua cara-cara kilatkan lantai jubin anda dengan cara tradisional tanpa menggunakan bahan-bahan kimia.

Ambil semangkuk kapur sireh dan lima sudu besar garam halus dan campurkan dengan setengah baldi air biasa. Gunakan air ini untuk membersihkan lantai jubin anda. Lakukannya sebanyak 3 kali seminggu.

menjadi pudar dan kurang berkilat lagi.Anda boleh mengambil setengah baldi air, campurkan dengan semangkuk kecil kapur sireh dan juga lima sudu besar garam halus. Bersihkan permukaan marmar dengan menggunakan bahan ini tiga kali seminggu. Hasilnya pasti memuaskan.