PETUA-PETUA TRADISIONAL MENGATASI MASALAH TUMIT KAKI PECAH-PECAH.

Semua orang impikan tumit kaki yang cantik dan licin. Bolehlah mencuba petua-petua tradisional di bawah ini.

BUAH BELIMBING BULUH.
Gosokkan buah belimbing buluh ke tumit anda setiap kali hendak mandi. Biarkan seketika sebelum menggosokkannya dengan menggunakan kain yang lembut untuk menghilangkan kesannya. Ia juga boleh menjadikan kulit kaki jadi tahan, tidak mudak luka atau terkoyak.

ASAM JAWA.
Bancuh sebesen besar air asam jawa dan masukkan kedua-dua belah kaki anda. Lakukannya sebelah malam sewaktu anda duduk berehat sambil menonton tv. Lakukan sebanyak 3 atau 4 kali seminggu.

BAWANG MERAH
Ambil beberapa biji bawang merah dan belah 2 dan picit-picitkannya sehingga kelaur air. Sapukan ke tumit kaki anda atau di tempat yang pecah.

SERAI DAN MADU
sediakan 10 batang serai, ketuk sehingga pipih. Rebus sehingga mendidih dan minum airnya sewaktu masih suam. tetapi jangan lupa campurkan sedikit madu.

RAMBUT SENDIRI
Kumpulkan rambut anda yang gugur sehingga segenggam. Bakarkan sehingga menjadi abu. bancuh dengan sedikit minyak kelapa dan sapukan bahan ini ke tumit kaki yang pecah. Untuk mengalami masalah bengkak kaki pula gunakan bahan tersebut sapu dan ratakan dengan menggunakan kapas. Bungkus kaki anda dengan stokin yang longgar. Ulang sehingga kaki anda pulih.